logo
امروز : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۹۳۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر خبر داد:

اختصاص ۱۷ میلیارد تومان به کتابخانه ابهر

اختصاص-۱۷-میلیارد-تومان-به-کتابخانه-ابهر
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر گفت: ۱۷ میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان به کتابخانه مرکزی ابهر اختصاص یافت.

عاطفه یاریقلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به ضرورت و اهمیت کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت کشور و جوامع بشری هستیم حتماً باید به کتاب و کتابخوانی توجه کنیم.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ نوع فعالیت برای کتابخانه‌ها تعریف شده، اما ما به علت محدودیت‌های مختلف مانند فضای اندک، محدودیت در تعداد کتاب‌داران همکار و کمبود اعتبار موفق به اجرای حدود بیش از ۲۰ نوع فعالیت فرهنگی اثرگذار هستیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر تأکید کرد: توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی، هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، افزود: فرمانداری می‌تواند در این زمینه برای هر دستگاهی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی یک نقش تعریف کند و این دستگاه‌ها در زمینه‌های تبلیغ و ترویج و جذب علاقمندان به مشارکت در این جشنواره کمک کنند.

یاریقلی با اشاره به اهمیت بازطراحی و ایجاد فضای جدید در کتابخانه‌های عمومی، تصریح کرد: هم‌اکنون ۶۰ خدمت مختلف در کتابخانه‌های عمومی انجام می‌گیرد و ما می‌توانیم به تناسب فضا و زیربنایی که در اختیار قرار می‌گیرد این خدمات را در کتابخانه‌ها چیدمان کنیم.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی باید به سمت به‌روز شدن پیش روند که بخش زیادی از این روز آماده‌سازی نیازمند تأمین اعتبارات است و بخش دیگر آن نیز بستگی به فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتابداران در ارائه خدمات به مراجعان دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر ضمن تشکر از اهتمام استانداری و فرماندار شهرستان ابهر و مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان و به‌ویژه نماینده مردم شهرهای ابهر، خرمدره و سلطانیه مجلس منصور علیمردانی که یک سوم کل مبلغ در اختیار را به ادامه ساخت کتابخانه مرکزی ابهر اختصاص دادند، گفت: برای این پروژه بودجه ۱۷ میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه، شاهد پیشرفت خوبی برای توسعه فضا‌های فرهنگی در شهرستان ابهر خواهیم بود و با همیاری خیران بزرگ‌منش شهرستان ابهر، بتوانیم از دو برابر کمک دولت در مقبل مشارکت خیران این پروژه را زودتر از تصور به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۵:۰۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۱
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۶
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹